سفید کردن دندان

روش های سفید کردن دندان در منزل

سفید کردن دندان بدون شک تمایل تمام افراد است تا از این طریق، یک خط لبخند زیبا و جذاب داشته باشند. امروزه روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان ها وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به دندان‌های سفید و صدفی برسید.

یکی از این روش‌ها بلیچینگ است که کمک می‌کند تا شما مدت کوتاهی، به دندان‌های سفید و دلخواه خودتان برسید. در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش‌های مختلف طبیعی و خانگی برای مرواریدی کردن دندان‌هایتان آشنا کنیم.

چگونه دندان هایمان را سفید کنیم؟

دندان‌ها به دلایل مختلف مانند مصرف مواد غذایی گوناگون، مصرف دخانیات، افزایش سن و … رنگ طبیعی خود را از دست داده و به سمت زردی می‌روند. مصرف برخی از داروها نیز در این تغییر رنگ‌ها تأثیرگذار است. قهوه، نوشابه، چای، شکلات، سس کچاپ و … از مواد غذایی پرمصرفی هستند که باعث زرد شدن دندان‌های شما می‌شوند. اغلب افراد بعد از زرد شدن دندان‌هایشان، به دنبال راهی برای سفیدی مجدد آن‌ها می‌گردند. در همین راستا روش‌های مختلفی برای سفید شدن دندان ارائه شده‌اند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها بلیچینگ دندان است.

سفید شدن دندان فوری

سفید کردن دندان ها به میزان طبیعی

اگر قصد سفید کردن دندان های خود را به میزان طبیعی دارید، باید از روش‌های دیگر مانند سفید کردن دندان با نور، استفاده از خمیردندان سفیدکننده، استفاده از ژل سفیدکننده، نوار سفیدکننده و … بهره ببرید. در صورتی که می‌خواهید سفید شدن دندان‌های شما ماندگاری طولانی‌مدتی داشته باشد، توصیه می‌کنیم که به سراغ روش بلیچینگ بروید. این روش بیشتر از ۲۰ سال است که وارد دندانپزشکی شده و تاکنون هیچ‌گونه خطر و آسیبی را برای افراد به دنبال نداشته است.

سفید کردن دندانهای زرد در یک روز

برای این کار کافی است به مطب یک دندان‌پزشک در حوزه زیبایی مراجعه کرده و از او درخواست خدمات بلیچینگ کنید. لازم به ذکر است که در روش بلیچینگ، دندان‌ها بیشتر از حالت طبیعی خود سفید می‌شوند. موادی که در این روش درمانی زیبایی مورداستفاده قرار می‌گیرند، حاوی پروکسید هیدروژن و پروکسید کاربامید هستند که به عنوان سفیدکننده اصلی استفاده می‌شوند. می‌دانیم که سطح دندان‌ها متخلخل است؛ به همین دلیل زمانی که این محلول بر روی سطح آن‌ها قرار بگیرد، می‌تواند به درون آن‌ها نفوذ کرده و رنگ‌دانه‌های خوراکی و همچنین سایر لکه‌های سطحی و آزاردهنده را از بین ببرند. با طی کردن این فرآیند، سفید شدن دندان‌های زرد در یک روز دستاورد شما خواهد بود.

 

روش های سفید کردن دندانهای زرد در یک روز

در بسیاری از مواقع پیش آمده که ما به دنبال راهکاری برای سفید کردن دندانهای زرد در یک روز هستیم و می‌خواهیم یک روش فوری را برای این کار پیدا کنیم. به همین دلیل در ادامه سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه را به شما معرفی می‌کنیم.

استفاده از روغن های گیاهی

برای اینکه بتوانید دندان‌های خود را به سرعت سفید کنید، از روغن طبیعی استفاده نمایید. این کار باعث می‌شود که باکتری‌ها، باقی‌مانده‌های غذا و جرم‌ها از لابلای دندان بیرون بروند و در نتیجه تاثیر زیادی بر روی تغییر رنگ دندان‌ها داشته باشند. روغن‌های نارگیل، آفتابگردان و کنجد می‌توانند در این زمینه به شما بسیار کمک کنند.

 

ترکیب سرکه سیب و جوش شیرین

ترکیب سرکه سیب و جوش شیرین را می‌توان یک نوع خمیر دندان طبیعی دانست که به سفید کردن دندان ها کمک می‌کند. برای این کار، تنها کافی است در هر بار استفاده، حدود دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک قاشق مرباخوری جوش شیرین ترکیب کرده و به مدت ۲ دقیقه در دهان نگه دارید؛ پس از آن، آب را در دهانتان بچرخانید تا مزه سرکه سیب در آن باقی نماند.

 

استفاده از ریحان و پوست پرتقال

یک روش سفید کردن دندان، استفاده از ریحان است که می‌تواند از خونریزی لثه هم جلوگیری کند. برای این کار باید تعدادی برگ ریحان را کاملا تمیز بشویید و آن را با پوست پرتقال مخلوط کنید. سپس با استفاده از مسواک، این خمیر را به دندان‌های خود بمالید و ۵ دقیقه صبر کنید تا دندان‌هایتان به سرعت تمیز شوند. البته توصیه می‌شود که این کار را بیشتر از هفته‌ای دو بار انجام ندهید.

 

استفاده از پوست موز برای سفید شدن دندان

اگر به دنبال سفید کردن دندانهای زرد در یک روز هستید، توصیه ما این است که از پوست موز استفاده کنید. قسمت داخلی پوست این میوه پر از پتاسیم و منیزیوم است که به تقویت مینای دندان و در نتیجه سفید شدن دندان‌ها کمک می‌کند. برای این کار از یک پوست موز تازه استفاده کنید و آن را دو دقیقه بر روی دندان‌هایتان بکشید؛ پس از آن هم تا یک ساعت چیزی نخورید.

چگونه دندان هایمان را سفید کنیم

راهکارهای دوام سفیدی دندان

بعد از اینکه از طریق بلیچینگ یا روش‌های دیگر برای سفید کردن دندان اقدام کردید، لازم است تا راهکارهایی را در پیش بگیرید تا این سفیدی دندان‌ها دوام و ماندگاری طولانی‌مدتی داشته باشند.

  • توصیه می‌کنیم که حداقل برای یک هفته بعد از سفید کردن دندان‌ها، از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که رنگ‌دانه‌های تیره دارند و باعث تیره شدن دندان‌ها می‌شوند، خودداری کنید. قهوه، چای، انواع توت‌ها، سس گوجه فرنگی و … در این دسته از مواد غذایی قرار می‌گیرند.
  • استفاده از نی برای نوشیدنی‌های مختلف نیز یک راهکار مؤثر در این زمینه است که باعث می‌شود تا مدت زیادی از سفید کردن دندان مجددا، بی‌نیاز شوید.
  • به بانوان توصیه می‌کنیم که از رژلب‌های ضد آب استفاده کنند که رنگ آن‌ها بر روی دندان باقی نماند. همچنین تا یک هفته بعد از سفید شدن دندان، به‌هیچ‌عنوان به سراغ رژ لب نروید.
  • مسواک زدن و همچنین استفاده مداوم از نخ دادن نیز از دیگر روش‌ها در این زمینه است که به حفظ سلامت دندان‌ها نیز تا حد زیادی کمک می‌کند.

 

مزایای سفید کردن دندان

سفید شدن دندان فوری، مزایای زیادی به دنبال دارد که شما می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از آن‌ها بهره‌مند شوید. در این قسمت چند نمونه از اصلی‌ترین مزایا در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. سفید کردن دندان تا حد زیادی باعث زیباتر شدن دندان‌ها و همچنین خط لبخند شما می‌شود. با این کار شما می‌توانید چهره خود را به‌مراتب جوان‌تر و شاداب‌تر کرده و اعتمادبه‌نفستان را نیز ارتقا دهید.
  2. یکدست شدن رنگ دندان‌ها نیز از دیگر مزایای این کار است. با بلیچینگ تمام لکه‌های موجود روی سطح دندان از بین می‌روند و شما دندان‌های یکدست و سفیدی خواهید داشت.
  3. بلیچینگ یک روش به‌مراتب کم‌هزینه‌تر نسبت به روش‌های دیگر مانند لمینت و … است که برای سفید کردن دندان مورداستفاده قرار می‌گیرند. درنتیجه شما با یک هزینه مقرون‌به‌صرفه، می‌توانید دندان‌های سفید و کاملا یکدست داشته باشید.
  4. در روش لمینت، باندینگ و … تنها یا چند دندان سفید و تمیز می‌شوند؛ اما در روش بلیچینگ، تمام دندان‌های شما سفید شده یکدست می‌شوند.
  5. در صورتی که قصد دارید یک یا چند دندان خود را لمینت کنید، ابتدا باید تمام آن‌ها را بلیچینگ کرده تا یکرنگ و یکدست شوند؛ در غیر این صورت مجبور می‌شوید تا از یکرنگ تیره‌تر برای لمینت های خود استفاده کنید.
  6. بلیچینگ یک روش کاملا بدون درد و آسیب است و کمک می‌کند تا شما در مدت‌زمان بسیار کوتاهی، به سفید کردن دندان های خود بپردازید.
  7. دوام و ماندگاری بالا را نیز می‌توان از دیگر مزایای سفید شدن دندان با بلیچینگ به شمار آورد که باعث می‌شود برای مدت‌زمان طولانی از سفید کردن مجدد دندان‌هایتان کاملا بی‌نیاز شوید.

سفید کردن دندان

نکات مهم سفید کردن دندان

یکی از نکاتی که قبل از سفید کردن دندان باید به آن توجه داشته باشید این است که این روش صرفا بر روی مینای دندان‌ها تأثیر می‌گذارد و ترمیم‌های دندانی با این روش، سفید نمی‌شوند. پس اگر در دهان خود دندان‌های ترمیمی مانند پرشدگی، لمینت و یا روکش‌ دارید، باید بدانید که بلیچینگ بر روی آن‌ها هیچ تأثیر نمی‌گذارد. در چنین حالتی سفید کردن دندان ها باعث می‌شود که دندان‌های ترمیمی تیره‌تر از دندان‌های دیگر به نظر آمده و هنگام صحبت کردن و یا لبخند زدن، کاملا مشخص و واضح شوند.

پس در چنین مواقعی شما باید بعد از سفید کردن دندان ها، ترمیم‌های خود را نیز تعویض کنید تا باعث تأثیر سوء بر روی دندان‌های سفید شما نشوند. از دیگر اقداماتی که در این راستا می‌توانید انجام دهید این است که قبل از ترمیم، دندان‌های خود را بلیچینگ کنید؛ در این حالت دیگر با این مشکل روبه‌رو نمی‌شوید.

از دیگر نکاتی که باید در این زمینه به خاطر داشته باشید این است که بانوان باردار و بانوانی که در دوران شیردهی هستند، نمی‌توانند برای بلیچینگ و سفید کردن دندان های خود از این روش اقدام کنند.

سفید کردن دندان ها در منزل

سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه

بسیاری از افراد سؤال می‌کنند که در خانه چگونه دندان هایمان را سفید کنیم؟ امروزه روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. لازم به ذکر است که تأثیر این روش‌ها به هیچ عنوان به اندازه بلیچینگ نبوده و شما باید سطح انتظارات خود را پایین آورید. برخی از رایجترین این راهکارها عبارتند از:

استفاده از زغال

می‌توان استفاده از زغال را به عنوان سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه معرفی کرد که امروزه در تولید بسیاری از محصولات دهان و دندان هم موردتوجه قرار گرفته است. شما می‌توانید این ترکیبات را از داروخانه بگیرید و مقداری از آن را بر روی مسواک مرطوب بریزید. سپس ۲ دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید تا زردی روی آن‌ها از بین برود. البته دقت داشته باشید که بیشتر از ۲ بار در هفته از این ترکیب استفاده نکنید؛ زیرا به مینای دندان آسیب می‌زند.

 

استفاده از خمیردندان سفیدکننده

خمیردندان‌های سفیدکننده متنوعی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید تهیه کرده و از آن‌ها استفاده کنید تا رنگ دندان‌هایتان سفیدتر شوند.

 

تهیه کیت حاوی ژل و تری برای سفید شدن دندان

روش دیگری که برای سفید کردن دندان در خانه وجود دارد، تهیه کیت حاوی ژل و تری از داروخانه است. روش استفاده از این محصولات شباهت زیادی با سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی دارد؛ اما ژل موجود در آن‌ها غلظت کمتری نسبت به نمونه موجود در مطب داشته و به طبع تأثیرگذاری کمتری نیز دارد.

 

استفاده از جوش شیرین

برای سفید شدن دندان فوری استفاده از جوش شیرین بسیار توصیه می‌شود؛ زیرا قدرت جرم‌گیری بسیار زیادی دارد و پس از استفاده از مسواک و نخ دندان، می‌تواند بسیار موثر واقع شود. دقت کنید که بیشتر از ۱ یا ۲ دقیقه نباید جوش شیرین را بر روی سطح دندان‌ها قرار دهید؛ زیرا به لثه‌ها آسیب می‌رساند.

 

سفید کردن دندان با زردچوبه

اگر می‌خواهید بدانید که با روش‌های خانگی، چگونه دندان هایمان را سفید کنیم؟ پیشنهاد ما استفاده از زردچوبه است. البته این موضوع شاید برایتان عجیب باشد؛ زیرا زرد بودن رنگ این ماده، ممکن است این تصور را ایجاد کند که کمکی به سفید شدن دندان‌ها نخواهد کرد. اما باید بدانید که زردچوبه دارای خواص ضدمیکروبی فوق‌العاده‌ای است که مخلوط آن با روغن نارگیل (به نسبت ۱ به ۲) می‌تواند اثرات بسیار قابل توجهی را از خود بر جای بگذارد. برای این کار باید مقدار بسیار کمی زردچوبه را بر روی مسواک مرطوب بریزید و ۳ تا ۵ دقیقه دندان‌هایتان را بشویید.

سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه

سفید شدن دندان فوری با نمک

نمک یکی از در دسترس‌ترین مواد موجود در هر خانه است که به سفید شدن دندان‌ها کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید مقداری نمک را در آب حل کرده و قدری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. سپس به جای خمیر دندان، به دندان‌هایتان بزنید تا بدون وارد شدن آسیب به بافت دندان‌ها، جرم‌های موجود بر روی آن‌ها هم از بین بروند. البته بهتر است به جای نمک‌های یددار خانگی، از نمک دریا استفاده کنید که خاصیت جرم زدایی بیشتری دارد.

 

سفید شدن دندانهای زرد در یک روز با نشاسته

یکی از ترکیباتی که به سفید شدن دندان فوری کمک می‌کند، نشاسته است؛ در گذشته از این ماده به عنوان داروی مسکن برای دندان درد استفاده می‌شد. امروزه هم شما می‌توانید از نشاسته به عنوان آنتی باکتریال استفاده کرده و از ترکیب آن با دارچین، برای سفید کردن دندان استفاده نمایید.

 

استفاده از دهان شویه و چسب های سفیدکننده

دهان‌شویه و چسب‌های سفیدکننده دندان نیز در داروخانه‌ها وجود دارند که شما می‌توانید تهیه کرده و استفاده کنید تا دندان‌هایتان از حالت زردی و تیرگی خود خارج شوند. این راهکارها به عنوان سریع ترین روش سفید شدن دندان در خانه شناخته می‌شوند.

نکته مهم: لازم به ذکر است که استفاده از مواد سفیدکننده دندان در برخی از افراد با حساسیت همراه است. چنانچه نمی‌خواهید درگیر حساسیت‌های این‌چنینی شوید، توصیه می‌کنیم که برای این کار به مطب دندان‌پزشک مراجعه کرده و با کمک و مشاوره او اقدام به این کار کنید.

 

جمع‌بندی

امروزه داشتن دندان‌های زیبا، سفید و یکدست، به‌عنوان یکی از معیارهای زیبایی شناخته می‌شود. به همین خاطر اغلب افراد اقدامات زیادی را برای داشتن چنین دندان‌هایی انجام می‌دهند. بلیچینگ دندان یک روش سفید کردن دندان ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تأثیرگذار بالاست که شما می‌توانید انجام دهید. مهم‌ترین نکات بلیچینگ و همچنین اقدامات لازمی که بعد از سفید کردن دندان باید انجام دهید را در قسمت‌های قبلی به‌صورت کامل به شما معرفی کردیم. روش‌های دیگر مانند استفاده از خمیردندان و یا دهان‌شویه و همچنین کیت ژل و تری نیز در این زمینه کمک‌کننده هستند که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

۴.۱/۵ - (۷۶ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *