متخصص ارتودنسی کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فاصله شما تا لبخندی که همیشه آرزوی آن را داشته‌اید، پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی است. اما این درمان فراز و نشیب‌های زیاد و حساسیت بالایی دارد. پس باید مطمئن شوید که در این مسیر، یک متخصص ارتودنسی خوب را انتخاب می‌کنید.

قطعا خواندن این مطلب به شما در انتخاب بهترین دکتر ارتودنسی در تهران و دیگر شهرها کمک خواهد کرد، چرا که ما وظایف و تخصص یک متخصص خوب و همچنین تمامی موارد و ویژگی هایی که باید قبل از انتخاب نهایی متخصص به آن توجه کنید را به طور کامل بررسی کرده ایم. توجه به این موارد انتخاب ارتودنتیست و روند درمان را برای شما آسان می‌کند.

فهرست عناوین نمایش

متخصص ارتودنسی دندان کیست؟

ارتودنتیست‌ها متخصص‌های دندانپزشکی هستند که در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان ناهنجاری‌های دندانی و فک آموزش دیده‌اند. به واسطه این آموزش‌ها، یک دکتر ارتودنسی می‌تواند طیف گسترده‌ای از گزینه‌های درمانی را برای صاف کردن دندان‌های کج، اصلاح بایت‌های ناهنجار و تراز کردن فک‌ها ارائه دهد.

در واقع متخصص ارتودنسی، پس از گذراندن دوره پنج‌ساله دندانپزشکی عمومی، ۵۰۰۰ ساعت دیگر (معادل سه سال مطالعه تمام وقت) تحت آموزش تخصصی در زمینه ارتودنسی قرار می‌گیرد.

این متخصصان بیشتر به مهارت‌شان در صاف کردن دندان‌ها شناخته می‌شوند، اما می‌توانند به بایت‌های دردناک و ناهماهنگ، حرکت دندان‌ها ناشی از عادت‌های بد (مانند مکیدن شست) و حتی برخی از اشکال آپنه انسدادی حین خواب هم کمک کنند.

 

بهترین دکتر ارتودنسی در تهران و دیگر شهرها، دانش و توانایی لازم برای تشخیص درست درمان (از بریس‌های فلزی گرفته تا مدل‌های نامرئی مانند Invisalign)، با توجه به شرایط بیمار حتی بیمارانی با پیچیدگی و مشکلات فک و دندانی شدید را دارد.

 

کار متخصص ارتودنسی به طور دقیق چیست؟

به طور کلی متخصصین ارتودنسی درمان تمامی ناهنجاری‌های فک و دندان را انجام می‌دهند، در واقع کار آنها خلاصه به صاف کردن دندانها نیست. یک متخصص با تجربه تمام ناهنجار‌های مربوط به تراز نبودن فک ها، شلوغی و پیچیدگی دندانی، مشکلات مربوط به عادات نامناسب کودکان و عوارض آن، مثل مکیدن انگشت را به کمک ارتودنسی کودکان برطرف می‌کنند و به شما لبخندی زیبا هدیه می‌دهند.

 

تفاوت دکتر ارتودنسی با دندانپزشک عمومی

ارتودنتیست‌ها و دندانپزشک‌ها شباهت‌های زیادی دارند؛ هردو به بهبود سلامت کلی دهان و دندانِ شما کمک می‌کنند. اما روش کار آنها بسیار متفاوت است. دندانپزشک‌ها طیف وسیعی از مسائل مربوط به سلامت دهان را پوشش می‌دهند. اما دکتر ارتودنسی یک متخصص دندانپزشکی است که روی موضوع خاصی تمرکز می‌کند: صاف کردن دندان‌ها و تراز کردن فک‌ها.

برای اینکه مراجعه‌کننده بتواند تصمیم آگاهانه‌ای درباره درمان خود بگیرد، خوب است که تفاوت‌های کلیدی بین این دو گروه بداند. در واقع یک دکتر متخصص ارتودنسی به دلیل تخصص و دانش بیشتر، مشکلات و پیچیدگی های شدید دندان و فک را انجام میدهد، اما دندانپزشک عمومی دانش لازم برای درمانهای ساده با پلاک متحرک را دارد. در ادامه میزان دانش و تفاوت هر دو را با هم مقایسه می کنیم:

متخصص ارتودنسی

میزان تخصص دکتر ارتودنسی

  • ارتودنتیست‌ها متخصصانی هستند که سه سال دیگر آموزش دانشگاهی تمام‌و‌قت در زمینه ارتودنسی، رشد و تکامل صورت، بیولوژی و بیومکانیک را گذرانده‌اند (دارای مدرک عمومی دندانپزشکی + مدرک تخصصی ارتودنسی هستند).
  • دکتر متخصص ارتودنسی متخصص رشد صورت و رشد دندان است. او دندان‌های کج، بایت‌های مشکل‌دار و فک‌های نامرتب را تشخیص می‌دهد و درمان می‌کند.
  • آنها در تمام گزینه‌ها و فناوری‌های درمان ارتودنسی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تخصص دارند.
  • یک متخصص ارتودنسی خوب با استفاده از دستگاه‌های تخصصی از جمله بریس‌ها و هدگیر، دندان‌های کج را مرتب و بایت‌های ناهنجار را اصلاح می‌کنند. اندودنتیست‌ها اما در بافت داخلی دندان به نام پالپ متخصص هستند.
  • آنها در کانال‌های ریشه و سایر درمان‌هایی که عفونت‌های این پالپ ظریف را هدف قرار می‌دهند، تخصص دارند.

 

میزان تخصص دندانپزشک‌ عمومی

  • این افراد مانند پزشک‌های عمومی‌اند. آنها متخصصان عمومی ماهری هستند که می‌توانند مشکلات رایجی را که دندان‌ها، دهان و لثه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، تشخیص دهند و درمان کنند.
  • آنها مدرک عمومی دندانپزشکی دارند. و برخلاف دکتر متخصص ارتودنسی، برای نصب بریس یا نظارت بر سایر درمان‌های ارتودنسی در دانشگاه آموزش نمی‌بینند. بنابراین، دندانپزشک‌ها بیمارانی را که نیاز به درمان‌های ارتودنسی دارند، به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهند.
  • آنها در نگهداری عمومی دهان و دندان برای همه سنین تخصص دارند. آنها همچنین درمان‌هایی مانند سفید کردن دندان، کشیدن، پر کردن و روکش کردن را هم انجام می‌دهند.
دکتر متخصص ارتودنسی
 

متخصص ارتودنسی چه مشکلاتی را اصلاح می‌کند؟

یک دکتر خوب ارتودنسی، در زمینه رفع برخی بیماری‌های مادرزادی مانند شکاف کام و لب (لب شکری) هم می‌تواند به مراجعان کمک کند، اما این خدمات شامل طیف وسیعی از درمان ها می‌شود. رایجترین مشکلاتی که یک دکتر ارتودنسی میتواند آن ها را برطرف کند عبارتند از:

 

خدمات یک دکتر ارتودنسی خوب

 

درمان انحرافات قدامی- خلفی

انحرافات قدامی خلفی اشاره به مشکلاتی دارد که در بخش بالا یا پایین دهان یا فک بالا و پایین رخ میدهد. درمان این نوع ازط ناهنجاری‌های فک مانند ناهنجاری فک کلاس‌های دو و سه، انحراف فک، بزرگی و یا کوچکی فک‌های بالا و پایین نیز بر عهده متخصص ارتودنسی خوب است. برای مثال ممکن است فک بالا از پایین جلوتر باشد و یا برعکس فک پایین خیلی از فک بالا جلوتر باشد. 

درمان انحرافات عمودی

درمان ناهنجاری‌های دندانی پیچیده مانند اورجت، دیپ بایت، اپن بایت، غیبت دندانی، ناهماهنگی خط وسط دندان‌ها، فاصله بین دندان‌ها، از شایعترین انحراف عمودی دهان و دندان می‌باشند.

اپن بایت، یعنی زمانی که یک فضای قابل توجه بین دندان ها حین بسته شدن دهان وجود دارد. در حالت طبیعی وقتی دهان را میبندیم باید هیچ فاصله ای بین دو فک بالا یا پایین نباشد. اما در اپن بایت این فضا و فاصله وجود دارد.

درمان انحرافات عرضی

انحرافات عرضی را غالباً کراس بایت می نامند. کراس بایت معمولاً با عرض فک مرتبط است. هنگامی که پهنای فک فوقانی نسبت به فک تحتانی کمتر باشد فک پایین بیمار معمولا به یک طرف متمایل میشود (مثلا بیشتر به سمت چپ یا راست میرود.) با این مشکل بیمار تنها میتواند با یک طرف دهانش لقمه بجود. اگر کراس بایت به کمک یک متخصص ارتودنسی خوب درمان نشود میتواند به مرور زمان شدیدتر شده و زیبایی صورت او را به خطر بی اندازد. از همه مهمتر عملکر او نیز دستخوش تغییرات ناخوشایندی خواهد شد.

بهترین متخصص ارتودنسی

ایجاد طرح لبخند

دندان هایی که ناهماهنگ هستند میتوانند زیبایی لبخند را به خطر بیندازند و شما لبخندی زیبا نداشته باشید. متخصصین ارتودنسی میتواند مشکلاتی که زیبایی دندان را با خطر مواجه میکند، ( ناهنجاری‌های دندانی ساده مانند وجود فاصله بین دندانها) را برطرف کرده و به ساخت یا ترمیم لبخند کمک کند.

رفع کراودینگ و ازدحام دندان ها

زمانی که دندان ها فضای کافی برای جوانه زدن و رشد در اختیار ندارند هر کدام به یک جهت رشد کرده و باعث شلوغی دندان ها میشود. در این وضعیت رسیدگی به بهداشت دهان و دندان سخت است و احتمال پوسیدگی دندان نیز به شدت بالا میرود.

 

متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ به چه معناست؟

قطعا شما هم شنیده‌اید که می‌گویند این متخصص دارای فلوشیپ است، رشته های فلوشیپ به رشته ها و دوره هایی گفته می‌شود که به صورت خیلی تخصصی در مورد یک موضوع خاص برگزار می‌شود. در واقع متخصصین با گذراندن چنین دوره‌هایی توانایی و دانش لازم برای درمان‌های سخت و بیمارانی با سندروم های سخت یا مشکلات صعب و العلاج را بدست می‌آورد.

پس متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ، یکی از بهترین گزینه ها برای درمان ارتودنسی است و میزان دانش و توانایی او در رفع مشکلات و ناهنجاری های دهان و فک بسیار بیشتر است.

 

چه کسي مي‌تواند به شما کمک کند؟

اولين و مهم‌ترين نکته‌اي که براي درمان ارتودنسی بايد به آن توجه کنيد آن است که به کجا مي‌توانيد مراجعه کنيد و دقيقاً چه کسي مي‌تواند مشکل شما را حل کند؟ دقت کنيد که براي ارتودنسی و ساير بيماري‌هاي دنداني مرتبط با آن بايد به يک دکتر خوب ارتودنسی مراجعه کنيد، نه به يک دندانپزشک عمومي.

  • متخصص ارتودنسی يک دندانپزشک است که پس از پايان تحصيلات خود در مقطع دکتري رشته دندانپزشکي، يک دوره دو ساله تخصص ارتودنسی را نيز به صورت تمام وقت در دانشگاه مي‌گذراند.
  •  متخصصين ارتودنسی با فراگيري آموزش‌هايي در زمينه نحوه جا‌به‌جا کردن دندان‌ها و اصلاح روند رشد و نمو اجزاي صورت (ارتوپدي فک و صورت)، دوره تخصصي ارتودنسی را طي مي‌کنند و سپس مي‌توانند به طور اختصاصي ناهنجاري‌هاي دندان‌ها و فک را درمان کنند.
  •  زمينه فعاليت متخصصين ارتودنسی، منحصر به درمان‌هاي ارتودنسی و ارتوپدي فک و صورت است. يعني تمام کاري که انجام مي‌دهند همين رفه ناهنجاری‌هاست. بسياري از دندانپزشکان عمومي هم بعد از گذراندن يک دوره آموزشي دو روزه (در آخر هفته)، به صورت غيرقانوني و بدون داشتن مجوزهاي لازم اقدام به درمان مي‌کنند. 

پس براي آنکه مطمئن باشيد بعد از شروع درمان خود دچار مشکلات و عوارض جانبي احتمالي نخواهيد شد، بايد از همان قبل از شروع ارتودنسی، يک متخصص خوب را انتخاب کنيد و از میزان دانش و تخصص وی مطموئن شوید.

متخصص ارتودنسی در تهران

شهر تهران یک شهر بزرگ است و مسافت و رفت و امد کمی مشکل و زمانبر است؛ به همین دلیل افراد به دنبال این هستند که برای درمان به نزدیکترین دکتر ارتودنسی تهران به محل زندگیشان مراجعه کنند. اما مسئله مهم در گرفتن نتیجه بهتر در طول درمان ارتودنسی دقیقا اولویت قرار دادن و انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی در تهران نسبت به نزدیکترین متخصص است.

درست است که در طول دوره درمان شما نیاز به مراجعه به متخصص به صورت دوره ای دارید، اما در نهایت پیدا کردن بهترین متخصص، باعث می‌شود هم در هزینه و هم در وقت شما صرفه‌جویی شود. چرا که یک دکتر ارتودنسی خوب، بهترین روش درمان را که منجر به کوتاهتر شدن دوره درمان می‌شود، انتخاب می‌کند.

پس نکته اصلی در انتخاب دکتر ارتودنسی در تهران، تخصص و مهارت فرد است، نه نزدیکی مطب به محل زندگیتان. دکتر خدیوی، یک متخصص ارتودنسی در تهران با سابقه درخشان است که در چند بخش تهران، برای دسترسی راحت بیماران خود مطب دارند، که به شرح زیر است.

شرق تهران

در صورتی که در شرق تهران و در محله هایی مانند تهرانپارس، نارمک، مجیدیه و…زندگی می‌کنید و به دنبال یک دکتر ارتودنسی در شرق تهران هستید، می‌توانید به مطب دکتر خدیوی در شرق تهران مراجعه کنید.

مطب دکتر علیرضا خدیوی در شرق تهران کامل ترین و مدرن ترین تجهیزات ارتودنسی را دارد و همه عزیزان دز مناطق شرق تهران برای انجام انواع خدمات درمانی می توانند به این مطب مراجعه کنند. 

آدرس مطب: فلکه دوم تهران پارس، فرجام، پ ۸۹، ساختمان آریانا، طبقه پنجم، واحد۲۳

مرکز تهران

حال اگر به دنبال یک دکتر ارتودنسی در مرکز تهران هستید، می‌توانید به مطب دیگر دکتر خدیوی در مرکز تهران مراجعه کنید. سطح دسترسی مطب دکتر خدیوی در شعبه نواب به عنوان یکی از بهترین گزینه هاست. زیرا افراد ساکن در مرکز و جنوب تهران میتوانند به راحتی به این مطب مراجعه کرده و تمام خدمات درمانی را دریافت کنند.

آدرس شعبه مرکز: نواب، تقاطع آذربایجان، برج شهاب۱، طبقه اول، واحد ۱۱۷

شمال تهران ( واقع در میرداماد)

 دکتر خدیوی در منطقه شمال تهران در میرداماد یک مرکز مجهز ارتودنسی دایر کرده اند که به راحتی برای ساکنان مناطق شمال تهران قابل دسترسی است و می توانند از بهترین متخصص ارتودنسی میرداماد بهره ببرند و خدمات با کیفیت دریافت کنند.

آدرس مرکز ارتودنسی میرداماد: ميرداماد، ميدان مادر، نبش يكم سنجابي، ساختمان پاسارگاد، واحد ۳٠٦

 

انواع روش های درمانی دکتر ارتودنسی

متخصص ارتودنسی در تهران و دیگر شهرها، با دانش خود درباره بی‌نظمی‌های فک و دندان، می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام یک از گزینه‌های درمانی برای شما یا فرزندتان بهترین است، همانطور که گفتیم، ارتودنسی روش های مختلفی دارد.

مهمترین روش های درمانی که متخصصین ارتودنسی ارائه می‌دهند عبارتند از:

 

بهترین متخصص ارتودنسی

 

ارتودنسی ثابت:

ارتودنسی ثابت رایجترین و البته قدیمی ترین نوع ارتودنسی است. این بریس ها از اجزای مختلفی مثل سیم قوس دار، باند، الاستیک ها و براکت ها تشکیل شده اند. و از رایجترین سیستم های ارتودنسی ثابت می‌توان به، ارودنسی ثابت، سرامیکی،لینگوال و دیمون اشاره کرد.

 

ارتودنسی متحرک:

ارتودنسی متحرک که بیشتر برای اصلاح فک کاربرد دارد، بیشتر برای مراجعه‌کنندگان با سن پایین پیشنهاد می‌شود. چون رشد فک آنها کامل نشده است. اما اگر بیمار بزرگسال باشد، یک دکتر ارتودنسی خوب ارتودنسی‌های ثابت و جراحی فک را تجویز می‌کند.

 

ارتودنسی نامرئی :

ارتودنسی نامرئی مناسب افرادی است که مشکلات دندانی و فک دارند اما، دوست ندارند کسی متوجه شود که ارتودنسی کرده اند و بریس ارتودنسی آنها پیدا شود. از مجمله انواع آن می‌توان به ارتودنسی سرامیکی، لینگوال یا پشت دندانی و الاینترهای شفاف و ریتینرها یا نگهدارنده اشاره کرد.

چرا باید به بهترین دکتر ارتودنسی مراجعه کرد؟

همانطور که گفتیم، لبخند شما از باارزش‌ترین دارایی‌های شماست؛ به همین خاطر، باید مطمئن شوید که بهترین فرد را انتخاب می‌کنید. انتخاب صحیح روش درمان و اجرای موفق آن نه تنها در زیبایی و اعتماد به نفس موثر است، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم‌تری داشته باشید.

دلیل بعدی این است که این یک درمان یک تا دوساله است. اگر درمان توسط یک متخصص ارتودنسی خوب به درستی برنامه‌ریزی نشود و جلو نرود، مانند این است که هزینه و زمان خود را هدر داده‌اید. از طرف دیگر، نصب اشتباه بریس‌ها می‌تواند به شدت فرد را در طول درمان آزار دهد، و به بافت دهان و لثه‌های او آسیب بزند.

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

در حالت ایده‌آل، هر درمان ارتودنسی باید توسط متخصصان ثبت‌شده در سازمان نظام پزشکی ارائه شود. دندانپزشک ارتودنسی مهارت و دانش لازم برای تشخیص صحیح مشکلات فک و دندان، تجویز درمان درست و نظارت بر مراحل درمان را دارد.

 

چطور بهترین متخصص ارتودنسی را انتخاب کنیم؟

  •  در نظر داشته باشيد که زمان درمان ارتودنسی ممکن است خيلي طولاني شود. پس بايد از همان ابتدا اطمينان حاصل کنيد که شما يا کودکتان با پزشک و همکاران او که در آينده تا مدت‌ها با آنها سر و کار خواهيد داشت، احساس راحتي داريد. 
  • حتماً در ابتدا بررسی و سرچ کنید و در مورد سوابق کاري هر فرد و درمان‌هايي که در گذشته انجام داده است، اطلاعات کسب کنيد.
  • با دوستان و آشنایانی که قبلا تجریه ارتودنسی داشتند مشورت کنید، زیرا می‌توانید اطلاعات زیادی در مورد دکترهای مختلفی کسب کنید.
  • به مطب چندین متخصص مراجعه کنید و در آنجا هر سؤالي که داريد را بدون تعارف بپرسيد. به خاطر داشته باشيد که شما اصلاً براي همين کار اينجا هستيد و اين حق شما است و براي شما بسيار اهميت دارد که بدانيد چه روش‌هايي براي ارتودنسی وجود دارد و کدام روش براي شما بهترین روش درمان است. 
  • یک دکتر باسابقه و فعال، حتما تا به حال به مشتری‌های زیادی کمک کرده است. تجربه این افراد را بررسی کنید، و نمونه‌کارهای متخصص (عکس‌های قبل و بعد) را حتما ببینید و با یکدیگر مقایسه کنید.

تعداد متخصصان و کلینیک‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اصلا کم نیست. اما با توجه به چندنکته، می‌توانید بهترین دکتر ارتودنسی و کلینیک‌های آنها را پیدا کنید.

برای پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب به چه نکاتی توجه کنیم؟

می‌دانیم که دسترسی ساده به کلینیک و قیمت‌های مناسب برای افراد زیادی مهم است، اما حتما این موارد را هم در ذهن داشته باشید:

  • قبل از هرچیز باید به تجربه و سابقه دکتر ارتودنسی در این زمینه توجه داشته باشید و به دقت میزان دانش، او را بررسی کنید.
  •  
  • در کنار بررسی دو مورد بالا، به شهرت عمومی دندانپزشک ارتودنسی و کلینیک مدنظرتان هم توجه کنید. این یکی دیگر از سیگنال‌های قوی پیدا کردن مراکز معتبر است.
  • دانش یک دکتر خوب ارتودنسی به مدارک داخلی و خارجی او محدود نمی‌شود. فعال بودن در انجمن‌های تخصصی، دانشگاه‌ها، تالیف مقالات و … همه نشانگر به‌روز بودن دانش اوست. یک نشانه عالی دیگر برای اینکه بدانید یک متخصص ارتودنسی خوب روبه‌روی شماست.
  • چه کسي بر روند درمان شما نظارت خواهد داشت؟ خود متخصص يا دستياران او؟
  •  آيا ساعت کاري مطب دندانپزشکي به اندازه کافي طولاني هست که بتوانيد قبل يا بعد از مدرسه کودکتان يا کار خودتان به مطب مراجعه کنيد؟
  •  اين مرکز دندانپزشکي با کدام بيمه‌ها همکاري دارد و چه شرايط و تسهيلاتي را براي پرداخت هزينه‌هاي درماني در نظر گرفته است؟
  •  آيا متخصص ارتودنسی برخورد خوب و محترمانه‌اي با شما دارد و به خواست شما احترام مي‌گذارد؟ يا اينکه در آنجا به شما فقط به عنوان يک مشتري عادي نگاه مي‌کنند.
  • توجه به جزئیات و نکات ریز، یکی دیگر از مشخصات یک متخصص ارتودنسی خوب است. اصولاً متخصصین ارتودنسی با مسائل بسیار دقیق و ظریف مانند ابعاد ابزارهای ارتودنسی، اندازه‌گیری فاصله بین دندان‌ها، شکل و رنگ بریس‌ها سر و کار دارند.

بیماران به یک متخصص ارتودنسی نیاز دارند که در مورد آینده و نتایج قابل انتظار از درمان، خوش‌بین باشد، اما در عین حال انتظارات غیر واقعی هم در مورد طول دوره درمان و هزینه آن برای بیمار ایجاد نکند. بهترین متخصص ارتودنسی کسی است که بتواند تضمین کند نتایج خوب ارتودنسی تا آخر عمر برای بیمار ماندگار خواهد بود.

متخصص ارتودنسی در تهران

 

هدف بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

یک متخصص خوب ارتودنسی چیزی جز رضایت بیمار برایش مهم نیست، شما با مراجعه به مطب و مشورت با او، خیلی راحت‌می‌توانید این موضوع را متوجه شوید. یک دکتر ارتودنسی خوب هدفی جزء ارائه خدمات باکیفیت و با هزینه ارتودنسی مناسب در جهت رفع کامل مشکلات و اختلالات دهانی و دندانی بیمار ندارد. 

اینکه یک متخصص، به خوبی مشکلات شما را بررسی کند و بهترین گزینه های درمانی را به شما پیشنهاد دهد از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع هدف متخصص ارتودنسی باید این باشد که با شروع درمان، شاهد تغییرات اساسی در روند درمان باشد، نه اینکه مشکلاتی هم به مشکلات قبلی اضافه کند.

 

سوالات متداول از دندانپزشک ارتودنسی

 

  • آیا در طول درمان، دندانی توسط متخصص ارتودنسی کشیده می‌شود؟

یک متخصص خوب ارتودنسی همه تلاش خود را می‌کند تا جای ممکن از اینکار جلوگیری کنند. اما برخی شرایط مانند شلوغی بسیار زیاد دندان‌ها و کوچک بودن فک، چاره دیگری را برای ارتودنتیست نمی‌گذارد. البته در این صورت متخصص سراغ دندان‌های مشکل‌دار می‌رود.

  • متخصص ارتودنسی در تهران چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

رفع مشکلاتی مثل ناهماهنگی فک‌ها با استخوان صورت، رفع کجی و نامرتبی دندان ها، اصلاح طرح لبخند، اصلاح ناهنجاری های شدید دندانی و فک، درمان شکاف کام لب و هر گونه مشکلات موجود فک و صورت از جمله وظایف یک دکتر ارتودنسی خوب است.

  • آیا ارتودنسی محدودیت سنی دارد؟

یک دکتر خوب ارتودنسی می‌تواند به تمام گروه‌های سنی کمک کند، اما با درمان‌های متفاوت؛ هرچه افراد در سن پایین‌تر به پزشک مراجعه کنند، دروه درمان آنها کوتاه‌تر خواهد شد.

  • نظر دکتر ارتودنسی  درباره طول دوره درمان چیست؟

بسته به شدت ناهنجاری دندان و فک، سن بیمار، نوع ارتودنسی، همکاری بیمار و تعهد به مراقبت‌های توصیه‌شده، کشیدن یا نکشیدن دندان و …، ارتودنسی ثابت به ۱۵ تا ۲۴ زمان احتیاج دارد. درمان‌های متحرک اما کوتاه‌تر هستند.

 

دنبال یک دکتر ارتودنسی قابل اعتماد هستید؟

اگر فکر میکنید که دندان هایتان در موقعیت مناسب و طبیعی خودشان قرار ندارند و یا لبخندتان به خاطر دندان های ناهماهنگتان زیبا نیست حتما به فکر مراجعه به یک متخصص ارتودنسی باشید.

 

دکتر «علیرضا خدیوی» یکی از بهترین متخصصین ارتودنسی در تهران هستند، که تمام شرایط برای خلق لبخند ایده‌آل شما را دارند. ایشان هر هفته در سه مطب در سطح پایتخت، با تجهیزات به روز و کادری دوره دیده،  مراجعان را ویزیت و درمان می‌کنند.

نزدیک‌ترین مطب به خود را پیدا کنید، و رایگان نوبت آنلاین بگیرید. اینجا ترکیب تخصص، دانش به‌روز و مدرن‌ترین تجهیزات، بهترین نسخه لبخندتان را به شما هدیه می‌دهد.

۴.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *